Strategisk Deep-dive
”For at forblive relevante, effektive og borgervenlige i en stadig mere digital verden, er det afgørende for kommuner at vedtage digitale strategier. Dette vil sikre, at de er rustet til at møde nutidens og fremtidige udfordringer.”

Digitaliseringen og de teknologiske fremskridt inden for de seneste årtier har ændret, hvordan borgere interagerer med verden omkring dem. Dette gælder også for deres forventninger til kommunale ydelser og styring. “Digital Kommune 360” (DK360) adresserer disse ændringer direkte. Borgere er i stigende grad vant til at interagere digitalt i mange aspekter af deres liv, lige fra shopping til bankydelser. Der er en forventning om, at kommunale ydelser også skal være lettilgængelige online.
Vores DK360-perspektiv dækker følgende områder:
– Afdækning og håndtering af borgernes forventninger
– Effektivisering og omkostningsfokus
– Transparens og ansvarlighed
– Fremtidssikring
– Bæredygtighed
– Social inklusion
– Sikkerhed og beredskab
Det handler om at skabe “Smarte Byer”, der bruger digital teknologi til at forbedre kvaliteten og ydeevnen af kommunale tjenester, reducere omkostninger og ressourceforbrug samt forbedre interaktionen mellem borgere og kommune – alt dette for at sikre at fremtiden også byder på velfærd til alle.
Send en mail på [email protected] hvis du vil vide mere eller hent oplægget her.